זוג מבוגרים מחזיקים ידיים

איבוד השריר מתרחש בקצב של 8% לעשור החל מגיל 40 ו-15% לעשור החל מגיל 70. איבוד השריר כרוך בירידה בכוח הפיזי, בתפקוד וברמות האנרגיה, בעלייה ברמת העייפות ובסיבוכים בריאותיים משמעותיים, לרבות בסיכון לנפילות ולשברים, בסיכון מוגבר למחלות ולדלקות, וביכולת נמוכה להתאושש מניתוחים וממחלות

מרגישים חולשה כשאתם מטפסים במדרגות או מרימים חפצים מהרצפה? יתכן שאתם חווים אובדן במסת השריר, ויש מה לעשות בנדון – הכירו את המזון הרפואי מבית אבוט, אנשור פלוס אדוונס

בגיל מסויים, מתחילים להכיר במציאות: אנחנו משתנים. אנחנו לא אותם בני אדם שהיינו לפני 20, 30 ובוודאי 40 שנה. גם אם אנחנו מרגישים אותו הדבר, הבדלים בחיי היום יום שלנו מתחילים להשפיע על חיינו. אחד מהמאפיינים הבולטים של הגיל השלישי ,המוגדר כ-65 ומעלה – הוא אובדן מסת שריר, תופעה שאנו מרגישים למשל, בקושי בכניסה למכונית ויציאה ממנה, טיפוס במדרגות או הרמה של חפצים רגילים.

איבוד השריר מתרחש בקצב של 8% לעשור החל מגיל 40 ו-15% לעשור החל מגיל 70. איבוד השריר כרוך בירידה בכוח הפיזי, בתפקוד וברמות האנרגיה, בעלייה ברמת העייפות ובסיבוכים בריאותיים משמעותיים, לרבות בסיכון לנפילות ולשברים, בסיכון מוגבר למחלות ולדלקות, וביכולת נמוכה  להתאושש מניתוחים וממחלות.

ההשלכות נחקרות על ידי מדענים רבים. מחקרים מראים, כי במצב של אבדן של 10% ממסת השריר, ההגנה החיסונית נחלשת ורמת הדלקות עולה. כאשר האבדן מגיע ל30% אנחנו רואים, נוסף לאלה, גם עלייה של 50% בשיעור התמותה. במצב של אבדן של 40%, החיים כבר נמצאים בסכנה אמיתית. הממצאים לא משמחים – אבל גם לא צריכים לייאש אותנו. יש מה לעשות. תזונה היא חלק חשוב משמירה על מסת השריר – עם תזונה נכונה והרגלים ספורטיביים, אפשר להפוך את המצב.

מה היא השלמת תזונה?

תזונה מלאה הכוללת: חלבון, ויטמין D וסידן, היא הכרחית בגיל השלישי, כדי לשמר ולבנות את מסת השריר. אבל דווקא בשנים אלה, אנו נתקלים ביותר ויותר מצבים של תת תזונה. אנשים מבוגרים נוטים לאכול פחות עם התבגרותם – ובמיוחד להפחית באכילת בשר ומזונות אחרים עתירי חלבון. בנוסף, הגוף מאבד מיעילותו בעיבוד רכיבי תזונה שונים. לעיתים, אוכל לא יספיק – ויש צורך בתמיכה תזונתית מסוג אחר.

המוצר "אנשור פלוס אדוונס"* מציע פתרון להשלמה תזונתית. מדובר במזון רפואי מוכן לשתייה, שמכיל את הרכב ה-NutriVigor, הרכב ייעודי של רכיבים שפותחו במיוחד על מנת לענות על הדרישות התזונתיות של בני הגיל השלישי. בזכות מרכיביו:

  •  HMB, אשר באופן מסורתי משמש ספורטאים לשיפור ביצועים ולבניית מסת שריר, ועובד בשילוב עם חלבון איכותי
  • 500 יחב"ל של ויטמין D, המסייע לגוף לשמור על רמת תפקוד שריר תקינה וכן לשמר את בריאות העצמות
  • סידן המסייע בשמירה על בריאות העצם
  • 20 גר' חלבון

כל המרכיבים הללו עובדים ביחד, והמחקר מוכיח את יעילותם. תוצאות המחקר הקליני NOURISH, שפורסם בכתב העת תזונה קלינית (Clinical Nutrition) ומומן על ידי חברת אבוט, הראה, כי מאושפזים מבוגרים בבתי החולים הסובלים מתת-תזונה אשר שתו 2 בקבוקי  "אנשור פלוס אדוונס"* ביום, זכו לשפר באופן משמעותי את מצבם התזונתי, משקל גופם ורמות הויטמין D בדם, לעומת הקבוצה שצרכה פלצבו, במהלך 90 הימים הראשונים לאחר השחרור מבית החולים.

"אנשור פלוס אדוונס"* מתאים לכל מי שמרגיש כי הגיל משפיע על היכולת שלו. הוא יכול לעזור בשיקום לאחר ניתוח, להתגבר על איבוד משקל, וגם מספק צרכים תזונתיים במצבי מחלה שונים. כי אין סיבה להרגיש חלשים – ההתגברות בידינו.

*לשימוש בהמלצה ובפיקוח של רופא או דיאטן-תזונאי.

מידע נוסף על תזונה נכונה:

תמיכה תזונתיתתזונה מאוזנת בגיל השלישיהשלמה תזונתית • תזונה נכונה בגיל השלישי

לחזרה לקטגוריה תזונה בגיל השלישי

האמור במאמר הנו בבחינת מתן שירות ומידע לציבור בלבד. כותב/ת המאמר ואבוט לא יישאו בכל אחריות בשל הסתמכות על המאמר ועל הכתוב בו. מידע המופיע במאמר אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע והסתמכות על תוכן המאמר הנה באחריות הקורא בלבד.

אולי יעניין אותך גם